Ostatnio napotkałem na artykuł dot. wprowadzenia inteligentnych wózków na zakupy w jednej z sieci supermarketów (bodajże francuskich). Przy pierwszych słowach przypomniała mi się moja praca magisterska. Opisałem w niej jak wózek sklepowy może podpowiadać kolejne zakupy klientowi, na podstawie analizy jego dotychczasowych zachowań. W przypadku artykułu, o ile dobrze pamiętam, mowa była o mechanizmie informującym o produktach w zasięgu ręki Klienta. Poniższy diagram prezentuje potencjalne działanie tego procesu w ramach wózka.
W ramach drugiego kroku procesu Określ produkty w zasięgu, mechanizm przygotowany przez sklep, znając lokalizację wózka oraz produktów w sklepie, określałby dostępne produkty. Po ich określeniu mógłby je zaprezentować klientowi (krok: Wyświetl listę produktów) w odpowiedniej kolejności. Zjednej strony będą to produkty w promocji, z drugiej produkty sugerowane przez sklep jako pierwsze, którymi powinien zainteresować się klient (np. produkty pod marką supermarketu najpierw, a potem innych producentów). W zależności od parametrów, lista może być różna.
Nie pamiętam, czy opisany mechanizm posiadał opcje: wskazania przez Klienta jakimi informacjami jest zainteresowany, podania swojego numeru klienta, określenia innych preferencji lub otrzymania wskazówek o umiejscowieniu poszukiwanego produktu . Narzędzie byłoby bardzo pomocne, gdyby jednak je posiadało.
[…] trochę od innej strony… « Proces sterowany lokalizacją […]
[…] wpisach – dla mechanizmu wsparcia klienta przy wózku zakupowowym, dla którego podstawą jest lokalizacja i identyfikacja produktów. Wyobraźmy sobie, że obok listy produktów, dostępnych w sklepie […]