Niemy proces

W sumie dzisiejszy wpis mógłbym zacząć podobnie jak wpis, który niecały rok temu zamieściłem na swoim blogu. We wpisie w marcu 2015r. skupiłem sie na tym, że zdzwoni do mnie często ten sam numer, a gdy go odbieram, to przedstawiciel sieci komórkowej lub innego dostawcy próbuje przekonać mnie do skorzystania z nowej oferty lub zmiany parametrów istniejącej. Po kilku kolejnych telefonach, dalej już nie dzwonili.

Teraz mam podobną sytuację, ale niestety odbierając połączenie, nie słyszę operatora, a muzyczkę lub jest cisza w słuchawce. Domyślam się, że nastąpił rozwój narzędzi i numer telefonu jest wydzwaniany i umieszczany w kolejce do danego konstulanta, gdy jeszcze on nie zakończył poprzedniej rozmowy. Za każdym razem, przerywam połączenie, bo nie ma zamiaru czekać nieokreślony czas na nawiązanie połączenia. A Ci dzwonią po raz kolejny. Można powiedzieć, że proces jest niemy, bo tak naprawdę nie wskazuje dlaczego, skąd i w jakim celu nastąpiło połączenie.

kampania_1_450px

Moim zdaniem można byłoby ten proces bardzo łatwo usprawnić, co jak rozumiem nie jest w interesie wydzwaniającego. Pierwsza myśl, to automatyczne przywitanie (wysłany „Komunikat powitalny” na diagramie) z informacją, że proszę poczekać kilka minut. Gdybym dowiedział się kto dzwoni to pewnie i tak przerwałbym połączenie. Skutek więc ten sam. Jednak co zrobić, aby nie dzwonili po raz kolejny? Patrząc racjonalnie, ani nie jest to efektywne, ani przyjazne. Gdyby nawet udałoby się porozmawiać, to nie miałbym z nimi ochoty rozmawiać. Problem byłby taki, że nawet rozmowa i brak zainteresowania nie oznacza, że przestaną zdzwonić. Obecne rozwiązanie jest bardzo słabe.

Powyżej zasygnalizowany proces (przed zmianą) jest przykładem nieefektywanego procesu Można w nim zaobserwować różne objawy marnotrawstwa.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s