Proces z sugestiami

Ostatnio kupuję często bilet y na pociąg on-line. Za pierwszym razem poświęciłem czas na rezerwację i teraz po zalogowaniu, mam wprowadzone dane, wyszukuję połączenie, wybieram połączenie/bilet, dokonuję płatności i drukuję. Szybko i wygodnie.

Za każdym razem wybieram datę, trasę, pociąg, wagon i rodzaj biletu. Doszedłem po którymś razie do takiego momentu, że jedynie data wyjazdu się zmienia, a pozostałe elementy: godzina/pociąg, rodzaj wagonu są identyczne. Czasami zmianie ulega liczba biletów. Czasami nawet numer i miejsca w pociągu są do siebie podobne. Kroki tego procesu, po zalogowaniu ale bez wydruku prezentuje poniższy diagram.

bilety450Ostatnio zacząłem się zastanawiać, co byłoby gdyby, system sprzedaży biletów, po zalogowaniu i przejściu do wyszukiwarki podpowiadał wartości, których używałem najczęściej przy wyszukiwaniu. Idąc dalej, w zależności od trasy, mógłby też podświetlać sugerowany pociąg, a potem rodzaj wagonu. O sposobie płatności nawet nie wspominam. Możliwości te zostały zaznaczone na powyższym diagramie.

Można powiedzieć, że powstałby proces z sugestiami – system byłby o krok przed użytkownikiem. Wykonywałby czynności automatyczne i czekał na „ręczną” reakcję (o takim rozróżnieniu pisałem kilka wpisów temu). Wiem, że jeżeli trzeba byłoby wpisać całkowicie inne parametry trasy/pociągu to takie podpowiedziane wartości należałoby najpierw wyczyścić. To w jaki sposób można to wykonać w takim systemie wpłynęłoby na czas realizacji zamówienia biletu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s