h1

Komunikaty w procesie a odbiorca

Sierpień 25, 2014

We wpisie dot. zasilenia karty aglomeracyjnej i sposobu korzystania („Każdy krok procesu jest istotny”), nie wskazałem jakie komunikaty pojawiają się w trakcie realizacji procesu. W momencie wskazania początku trasy pojawia się komunikat: „Pobrano X”, a po wskazaniu końca trasy: „Pobrano X, Zwrócono Y”. W ostatnich dniach spróbowałem skorzystać z innej funkcjonalności – zakupu biletu dla współpasażera.

Po wskazaniu początku trasy, wybrałem opcję na ekranie i ponownie przyłożyłem kartę do czytnika. Najpierw pojawił się komunikat, że mam czekać, ale nie wiedziałem na co. Dobrze, odczekałem i próbuję jeszcze raz. Teraz pojawił się komunikat identyczny jak za pierwszym razem: „Pobrano X”. I nie wiedziałem, czy ponownie pobrał po raz pierwszy, czy to już za dodatkową osobę. Żadnego komunikatu, że wybrałem podróż dla 2 osób. Jedynym potwierdzeniem, że tak się stało jest była kwota widoczna na drugim komunikacie: „Pobrano 2X, Zwrócono Y”. Całą drogę się zastanawiałem, czy jedziemy opłaconym przejazdem, czy jedno z nas jedzie na gapę.

Diagram450

Proces mógłby wyglądać następująco:
a) po zmianie prostej – inny komunikat: „Pobrano X za dodatkową osobę” – zaprezentowane na powyższym diagramie.
b) po zmianie bardziej skomplikowanej – wybór najpierw opcji, potem wskazanie liczby osób i wtedy byłaby jasność.

Dzięki takim zmianom komunikacja z czytnikiem byłaby prostsza i nie byłoby niejasności przy ewentualnej kontroli biletowej.

Skomentuj

