h1

Uproszczenie na korzyść klienta procesu

Sierpień 11, 2014

Dziś ponownie będzie o karcie aglomeracyjnej w Poznaniu. Ostatnio na serwisie lokalnym pojawiło się pytanie czytelnika, czy naprawdę zasilenie biletu na konkretną trasę wymaga wizyty w Punkcie Obsługi Klienta. Otrzymana odpowiedź jest prosta: „Bilet trasowany jest bardzo skomplikowany i jego sprzedaż wymaga dostępu do specjalistycznego kreatora umożliwiającego ustalenie oraz zapisanie trasy. Z tego powodu każdy pierwszy bilet trasowany w systemie biletu aglomeracyjnego można tylko i wyłącznie kupić w jednym z Punktów Obsługi Klienta. Klient wybiera trasę i okres ważności biletu”.

Drawing51_raster450

Wyobraźmy sobie jednak sytuację, że chcemy bilet np. na 6 przystanków bez przesiadek z punktu A do punktu B. Takie rozwiązanie mogłoby być oparte o prosty proces. Użytkownik wybiera przystanek z listy a system podpowiada linie, które przez ten przystanek przejeżdżają. Użytkownik wybiera linię, a system pyta o kierunek. Potem użytkownik wskazuje kierunek i zapisuje trasę. Potem wskazuje rodzaj biletu. Przed pierwszą podróżą korzysta z czytnika lub biletomatu, aby zapisać trasę z odpowiednim biletem na kartę. Jeżeli chce coś bardziej skomplikowanego lub z przesiadkami trafia do Punktu Obsługi Klienta. Proces zaprezentowany na powyższym diagramie.
Myślę, że takie rozwiązanie zadowoliłoby wielu użytkowników. Już o kosztach obsługi, czasu oczekiwania w kolejkach nie wspomnę. Taki mechanizm mógłby być użyty do zbudowania również przesiadek.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: