Granice procesu

Czasami mówimy „Muszę zrobić przelew” i wtedy mamy pewnie na myśli proces od momentu określenia danych odbiorcy, poprzez zalogowanie do serwisu on-line, wypełnienie danych, autoryzację i wylogowanie. Z punktu widzenia Klienta proces zaczyna się wcześniej niż proces postrzegany przez operatora systemu. Operator określa, że wykonanie przelewu jest możliwe dla zalogowanego użytkownika, z odpowiednimi uprawnieniami (dostępnymi opcjami), limitami oraz możliwościami autoryzacji przelewu.

Można powiedzieć, że granice procesu są różne – jedne szersze, a drugie węższe.

granice_procesu450

Na powyższym diagramie:

  • kolorem czerwonym oznaczone są kroki poza granicami procesu w systemie, o którego przebiegu decyduje operator systemu on-line;
  • kolorem niebieskim oznaczone są kroki automatyczne, wykonywane w tle, istotne dla przeprowadzenia procesu;
  • kolorem szarym oznaczone są kroki pozwalające na dostęp do systemu, danej funkcji systemu i wyjście z systemu; obok możliwości wykonania przelewu ich efektem – w szczególności weryfikacji uprawnień – może być udostępnienie innych funkcji;
  • kolorem żółtym oznaczone są elementy właściwego procesu pozwalającego na wykonanie przelewu.

Patrząc od żółtych kroków, mamy najwęższe granice procesu. Uwzględniąc wszystkie kolory mamy najszersze granice.

3 uwagi do wpisu “Granice procesu

Odpowiedz na Nazwy kroków procesu « Modelowanie procesów biznesowych Anuluj pisanie odpowiedzi

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s