Diagram przypadków użycia (UML)

W czasie tworzenia systemu informacyjnego – w tym przypadku systemu wspierającego złożenie zamówienia przez Klienta i jego realizację przez dostawcę – istotne jest to, aby spojrzeć na:

  1. czynności wykonywane przez klientów – np. „Określenie zamówienia” czy wybranie produktu, określenie jego ilości, „Realizacja zamówienia”, czyli określenie w jaki sposób ma do nas trafić i kiedy/jak za produkt chemy zapłacić
  2. czynności wykonywane przez pracowników dostawcy – np. „Analiza zamówienia” czy „Realizacja wysyłki”.

Każdą z tych przykładowych czynności można dalej rozbijać, identyfikując jej elementy składowe. Przykładowe powiązanie aktorów (klient, pracownik) oraz wykonywanych czynności jest przedstawione na poniższym diagramie – tzw. diagram przypadków użycia (ang. use case diagram).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s