h1

Reengineering – etapy w skrócie

Luty 9, 2008

Etapami składającymi się na proces reengineeringu są:

  1. Identyfikacja procesów biznesowych, które zachodzą w firmie. Etap ten skupia się na identyfikacji procesów biorąc pod uwagę czas, koszt, znaczenie (priorytetu), problemy pojawiające się przy realizacji danego procesu. Należy także zdefiniować początek i koniec procesu. Więcej o tym etapie
  2. Wybór procesu do reengineeringu. Firma nie jest w stanie podjąć się przeprojektowania wszystkich, czy też wielu procesów za jednym razem. Dlatego też musi wybrać określony proces. Więcej o tym etapie
  3. Utworzenie zespołu reengineeringu. Wynikiem tego etapu jest określenie składu grupy roboczej, której zadaniem będzie przeprowadzenie reengineeringu.
  4. Analiza procesu. Etap ten ma na celu określenie szczegółowego przebiegu procesu oraz określenie potrzeb klientów danego procesu.
  5. Rekonstrukcja procesu. Odbywa się w całkowitym oderwaniu od procesu istniejącego.
  6. Wdrożenie rekonstrukcji. Wdrożenie będzie przeprowadzane całościowo lub za pomocą projektów pilotażowych.
Reklamy

3 Komentarze

  1. W tekście z 3 lutego 2008 czytamy: „Zgodnie z zasadami reengineeringu, proces zmian obejmuje firmę całościowo, począwszy od jej strategii, wartości wewnątrzorganizacyjnych po działalność, możliwości, uprawnienia pojedynczego pracownika”.
    Podpierając się m.in. cytowanym stwierdzeniem (a szczególnie słowem „strategia”) proponuję wyszczególnienie Etapu 0 – Tworzenie modelu biznesowego organizacji.
    Dlaczego?
    Dlatego, że model biznesowy pozwala odpowiedzieć na proste ale bardzo istotne pytanie: kto, co komu oferuje i czego oczekuje w odpowiedzi? Pozwala zatem zrozumieć, czym zajmuje się organizacja, dlaczego tym się zajmuje i dlaczego w taki, a nie w inny sposób. Stworzenie takiego modelu pozwala na poznanie (w przypadku gdy zespół „wywodzi się” spoza organizacji) i uporządkowanie wiedzy na temat misji i strategii firmy oraz ogólnych mechanizmów jej funkcjonowania – jest to bardzo dobry punkt wyjścia do rozpoczęcia prac nad identyfikacją procesów biznesowych.

    Pozdrawiam,

    Tomek

    BPM Forum
    http://www.bpmforum.pl


  2. […] Spojrzenie to jest właściwe dla poziomu całej organizacji, jednakże czy nie można tego przełożyć na niższy poziom? Pojedynczego procesu? Odpowiedź jest prosta – tak, w szczególności stosując zasady benchmarkingu lub reinżynierii procesów biznesowych. […]


  3. Dokładnie tak jak piszesz.
    konkretne przykłady można zobaczyć tutaj
    http://cel-procesu.pl/zarzadzanie-przedsiebiorstwem/reengineering



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: